Serviciul Juridic, Contencios, Relații Publice

Serviciul Juridic, Contencios, Relații Publice

Date de contact:

P-ța Regina Maria nr. 3, 300004, Timișoara
Telefon: 0256/490281
Int.: 113
Fax: 0256/407066/ 0256-494030
E-mail: juridic.dgaspctm@yahoo.com

Şef serviciu:  Radu Liță

 

Principalele atribuţii:

  1. Avizează asupra legalităţii proiectele de decizii şi dispoziţii ce se emit de către directorul general, precum şi proiectele de contracte şi  alte acte care angajează  răspunderea patrimonială a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia  Copilului Timiş;
  2. Asigura, potrivit legii, reprezentarea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş apărând interesele acesteia în fata instanţelor judecătoreşti, a organelor de urmărire penală, a notariatelor şi în raport cu persoanele juridice şi fizice;
  3. Sesizează instanţele judecătoreşti şi organele de urmărire,consilierii juridici semnând alături de directorul general al instituţiei acţiuni de întâmpinare, cereri reconvenţionale, memorii sau orice alte acte;
  4. Promovează în instanţă căile de atac, atunci când instituţia are interese să le declare;
  5. Pune în executare, împreună cu compartimentele de resort, titlurile obţinute în instanţă;
  6. Efectuează controale la sediul centrelor/complexelor de servicii comunitare subordonate şi la domiciliul asistenţilor maternali care au în plasament unul sau mai mulţi copii, atunci când este delegat de conducerea instituţiei;
  7. Avizează asupra legalităţii toate actele referitoare la angajări de personal, încetări ale contractelor individuale de muncă, sancţiuni disciplinare, cât şi alte documente de personal;
  8. Activează în cadrul comisiei de disciplină, conform dispoziţiilor emise de Directorul General al D.G.A.S.P.C. Timiş, coordonând activitatea de cercetare disciplinara a salariaţilor;
  9. Instrumentează dosarele de instanta având ca obiect relaţiile de muncă;
  10. Instrumentează dosarele de instanta având ca obiect recuperarea debitelor înregistrate la bugetul direcţiei;
  11. Colaborează cu serviciile de specializate în vederea recuperării debitelor înregistrate în bugetul direcţiei reperzentand beneficii de sistenta socială;
  12. Avizează asupra legalităţii deciziile de plată a indemnizaţiilor cuvenite persoanelor cu handicap;
  13. Avizează asupra legalităţii cererile de restituire a drepturilor băneşti ce se cuvin moştenitorilor legali ai pesoanelor cu handicap decedate;
  14. Întocmeşte şi vizează pentru legalitate  adeverinţele care atestă dreptul persoanei cu handicap de a beneficia de plată dobânzii la creditul contractat în condiţiile art.27 din Legea 448/2006;
  15. Avizează pentru legalitate contractele/actele  adiţionale de credit încheiate de către direcţie cu persoanele cu handicap în condiţiile art.27 din Legea 448/2006;
  16. Avizează pentru legalitate convenţiile de colaborare/parteneriatele încheiate de direcţie cu persoane juridice/organizaţii neguvernamentale/reprezentanţi ai societăţii civile în vederea diversificării serviciilor sociale;
  17. Instrumentează dosarele de instanta având ca obiect punerea sub interdicţie a persoanelor cu handicap, instituţionalizate în centrele de îngrijire subordonate direcţiei;
  18. Oferă consiliere de specialitate pentru clarificarea situaţiei juridice a persoanei adulte aflate în nevoie;
  19. Oferă cu profesionalism consiliere de specialitate persoanelor victime ale violentei domestice;
  20. Oferă cu profesionalism consiliere de specialitate atât copiilor aflaţi în dificultate, cât şi familiilor aflate în stare de nevoie; 
  21. Instrumentează dosarele de instanta având ca obiect decăderea din drepturile părinteşti;
  22. Sesizează instanța competentă cu privire la participarea minorului care nu se află în sistemul de protecție socială la programul de consiliere psihologică în temeiul  prevederilor Legii nr.134/2010 privind Codul de procedură civilă;
  23. Participă la audierile minorilor în cauzele penale, în temeiul prevederilor Legii nr.135/2010 privind Codul de procedură penală;
  24. Asista minorii cetăţeni străini solicitanţi de azil, prin delegare de către directorul general al instituţiei.
  25. Asigură secretariatul instituţiei.
  26. Urmărește aplicarea procedurii privind activitatea de înregistrare și circuit a documentelor
  27. Programează audienţele la conducerea instituției, urmărind rezolvarea problemelor cetăţenilor
  28. Planifică și asigură primirea delegațiilor care colaborează cu DGASPC Timiș.
  29. Comunică inter și intra-instituțional verbal, telefonic, în scris sau prin intermediul poștei electronice
  30. Transmite și primește faxuri ce vizează activitatea DGASPC Timiș.
  31. Monitorizează zilnic circulația mapelor ce conțin documente de intrare-ieșire, a mapelor cu documente emise de structurile din cadrul DGASPC Timiș și se asigură că este respectat circuitul documentelor.
  32. Gestionează Registrul Unic de dispoziții emise de Directorul General
  33. Asigură activitatea de informare a publicului şi îndrumă cetăţenii spre compartimentele de specialitate.
  34. Primeşte, înregistrează şi înaintează petiţiile, după aplicarea rezoluţiei din partea conducerii instituţiei, către compartimentele de specialitate
  35. Asigură gestionarea în bune condiții a circuitului documentelor în instituție prin intermediul aplicației Lotus.
  36. Stabileşte legăturile telefonice şi dirijează apelurile telefonice din exteriorul instituţiei către compartimentele şi serviciile solicitate.