Serviciul Juridic, Contencios, Relații Publice
Date de contact:
P-ța Regina Maria nr. 3, 300004, Timișoara
Telefon: 0256/490281
Int.: 113
Fax: 0256/407066/ 0256-494030
E-mail: juridic.dgaspctm@yahoo.com
Şef serviciu: Radu Liță
Principalele atribuţii:
- Avizează asupra legalităţii proiectele de decizii şi dispoziţii ce se emit de către directorul general, precum şi proiectele de contracte şi alte acte care angajează răspunderea patrimonială a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş;
- Asigura, potrivit legii, reprezentarea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş apărând interesele acesteia în fata instanţelor judecătoreşti, a organelor de urmărire penală, a notariatelor şi în raport cu persoanele juridice şi fizice;
- Sesizează instanţele judecătoreşti şi organele de urmărire,consilierii juridici semnând alături de directorul general al instituţiei acţiuni de întâmpinare, cereri reconvenţionale, memorii sau orice alte acte;
- Promovează în instanţă căile de atac, atunci când instituţia are interese să le declare;
- Pune în executare, împreună cu compartimentele de resort, titlurile obţinute în instanţă;
- Efectuează controale la sediul centrelor/complexelor de servicii comunitare subordonate şi la domiciliul asistenţilor maternali care au în plasament unul sau mai mulţi copii, atunci când este delegat de conducerea instituţiei;
- Avizează asupra legalităţii toate actele referitoare la angajări de personal, încetări ale contractelor individuale de muncă, sancţiuni disciplinare, cât şi alte documente de personal;
- Activează în cadrul comisiei de disciplină, conform dispoziţiilor emise de Directorul General al D.G.A.S.P.C. Timiş, coordonând activitatea de cercetare disciplinara a salariaţilor;
- Instrumentează dosarele de instanta având ca obiect relaţiile de muncă;
- Instrumentează dosarele de instanta având ca obiect recuperarea debitelor înregistrate la bugetul direcţiei;
- Colaborează cu serviciile de specializate în vederea recuperării debitelor înregistrate în bugetul direcţiei reperzentand beneficii de sistenta socială;
- Avizează asupra legalităţii deciziile de plată a indemnizaţiilor cuvenite persoanelor cu handicap;
- Avizează asupra legalităţii cererile de restituire a drepturilor băneşti ce se cuvin moştenitorilor legali ai pesoanelor cu handicap decedate;
- Întocmeşte şi vizează pentru legalitate adeverinţele care atestă dreptul persoanei cu handicap de a beneficia de plată dobânzii la creditul contractat în condiţiile art.27 din Legea 448/2006;
- Avizează pentru legalitate contractele/actele adiţionale de credit încheiate de către direcţie cu persoanele cu handicap în condiţiile art.27 din Legea 448/2006;
- Avizează pentru legalitate convenţiile de colaborare/parteneriatele încheiate de direcţie cu persoane juridice/organizaţii neguvernamentale/reprezentanţi ai societăţii civile în vederea diversificării serviciilor sociale;
- Instrumentează dosarele de instanta având ca obiect punerea sub interdicţie a persoanelor cu handicap, instituţionalizate în centrele de îngrijire subordonate direcţiei;
- Oferă consiliere de specialitate pentru clarificarea situaţiei juridice a persoanei adulte aflate în nevoie;
- Oferă cu profesionalism consiliere de specialitate persoanelor victime ale violentei domestice;
- Oferă cu profesionalism consiliere de specialitate atât copiilor aflaţi în dificultate, cât şi familiilor aflate în stare de nevoie;
- Instrumentează dosarele de instanta având ca obiect decăderea din drepturile părinteşti;
- Sesizează instanța competentă cu privire la participarea minorului care nu se află în sistemul de protecție socială la programul de consiliere psihologică în temeiul prevederilor Legii nr.134/2010 privind Codul de procedură civilă;
- Participă la audierile minorilor în cauzele penale, în temeiul prevederilor Legii nr.135/2010 privind Codul de procedură penală;
- Asista minorii cetăţeni străini solicitanţi de azil, prin delegare de către directorul general al instituţiei.
- Asigură secretariatul instituţiei.
- Urmărește aplicarea procedurii privind activitatea de înregistrare și circuit a documentelor
- Programează audienţele la conducerea instituției, urmărind rezolvarea problemelor cetăţenilor
- Planifică și asigură primirea delegațiilor care colaborează cu DGASPC Timiș.
- Comunică inter și intra-instituțional verbal, telefonic, în scris sau prin intermediul poștei electronice
- Transmite și primește faxuri ce vizează activitatea DGASPC Timiș.
- Monitorizează zilnic circulația mapelor ce conțin documente de intrare-ieșire, a mapelor cu documente emise de structurile din cadrul DGASPC Timiș și se asigură că este respectat circuitul documentelor.
- Gestionează Registrul Unic de dispoziții emise de Directorul General
- Asigură activitatea de informare a publicului şi îndrumă cetăţenii spre compartimentele de specialitate.
- Primeşte, înregistrează şi înaintează petiţiile, după aplicarea rezoluţiei din partea conducerii instituţiei, către compartimentele de specialitate
- Asigură gestionarea în bune condiții a circuitului documentelor în instituție prin intermediul aplicației Lotus.
- Stabileşte legăturile telefonice şi dirijează apelurile telefonice din exteriorul instituţiei către compartimentele şi serviciile solicitate.
